Taal-lesmethode MF, MV

In het project “Mijn Film, Mijn Verhaal” is de FaOC methode doorontwikkeld tot een praktische FaOC lesmethode “Mijn Film, Mijn Verhaal”, die zowel thuis, op school, als binnen de revalidatie kan worden gebruikt. De lesmethode is ontwikkeld in nauwe samenwerking met de kinderen en jongeren, hun families, scholen, revalidatiecentra, Radboud Universiteit Nijmegen en het filmproductiehuis Cam on Wheels. De lesmethode kan thuis, op school en binnen de revalidatie worden ingezet voor het verbeteren van de mondelinge taalvaardigheid (CED en SLO).

Bij de FaOC lesmethode Mijn Film, Mijn Verhaal wordt zelfgemaakte film ingezet om: a) ondersteuning te bieden bij het vertellen van verhalen over een ervaring; thuis en op school, b) het stimuleren van een verhaal vertellen, c) contact te maken met anderen, d) mondelinge taalvaardigheid te verbeteren, en d) het vergroten van de interactie met anderen. 

De FaOC lesmethode MF, MV bestaat uit 5 modules; 1) theorie, 2) filmlessen , 3) filmmontage-lessen, 4) FaOC lessen, en 5) de FaOC scorekaart. Daarnaast zijn er vele voorbeelden en opdrachten, in beeld en woord, hoe de lesmethode kan worden ingezet thuis, op school en bij logopedie. De lesmethode is gratis beschikbaar voor kinderen en jongeren, scholen en revalidatiecentra. 

Om aan de slag te gaan met FaOC lesmethode Mijn Film, Mijn Verhaal is er een inlogknop. Je kunt je aanmelden als leerling of als leerkracht/logopedist. Als je wil kan je bij de beide inlogs kijken.

Vertellen zonder en met FaOC

Er is een inlog omdat we de methode nog verder aanscherpen middels kennis uit de praktijk. Graag vragen we hiervoor jullie medewerking. Mocht je alleen gebruik willen maken van de methode zonder feedback te willen geven kun je ook na de inlog direct aan de slag met de FaOC lesmethode en FaOC scorelijst.


 

 

 

Samenwerkingspartners

Financieel mogelijk gemaakt door